Saturday, January 1, 2011

1.1.11.

Aku tau aku comel, tak yah bagitau lagi. :P

Selamat tahun baru kepada yang rajin mengadap blog ni. Kalau perasan la kan, aku saja tak nak wish dekat Facebook. Da penuh sangat status dengan tahun baru.

2010.

Tahun yang Paling bermakna dalam hidup aku. Banyak makna nya, makna pahit, makna manis. Mungkin sebab 2010 adalah tahun yang membuatkan aku matang. Matang yang ketara tetapi kadang kadang cepat emosi. Tahun yang buat aku sedar tentang kehidupan.

Tahun yang dimulakan dengan suka suka, main main, menganggur menganggur, dan dan dan lebih kepada buang masa bersama kawan kawan yang membuat perkara yang sama. Lepas SPM kan, mama cakap tak payah kerja. Tu yang kerja lebih kepada main main dan keluar keluar. Walaupun terdapat sedikit masalah keluarga. *ini antara yang membuatkan aku matang.

Pertengahan tahun yang lebih kurang sama. Masa ni bajet da besar sangat. Da 18 tahun konon nya. Tetapi ditimba kesedihan yang amat sangat, kehilangan adik tersayang, Huda. Perkara yang paling menduga aku. Kekuatan masa tu bagaikan hilang terus. Ditambah masalah keluarga dan mama yang sakit. Kekuatan tu memang melarikan diri buat aku terkapai kapai. Bahkan sampai sekarang aku masih mengumpulkan sedikit demi sedikit kekuatan tu. Aku jadi orang yang tidak dikenali. Periang dan pengacau dan pemain *maksudnya orang yang banyak main dan  pengila. Bertukar menjadi pendiam, penyimpan, dan pengEMOSI*ni amat ketara.

Semua yang jadi ada hikmah kan. Aku jadi lebih kuat walaupun sebenarnya kekuatan tu memang hilang. Berita yang membuatkan aku kembali sedikit tenang, dapat UITM, kos fotografi ok. Impian aku ni. Masalah keluarga yang semakin baik. Mama yang semakin sihat. Walaupun perlu menjalani terapi. Kanser tu semakin hilang. Insyaallah.

Pengalaman kenal dengan kawan kawan baru yang gila jugak. Minat yang sama kot. Belajar benda yang aku suka. Memang la seronok. Assignment memang banyak, malas nak cerita. Tekanan.

Akhir tahun, cuti cuti dan cuti. Tak yah fikir assignment SEMENTARA.

Azam tahun baru nanti la cerita. Kalau rajin.

1 comment:

mamawana said...

Salam utk mama Anis ya. Doa banyak2 agar tahun baru penuh keberkahan. Amin.