Monday, August 30, 2010

Merdeka ke 53. :) Bangga aku sebagai rakyat Malaysia.

Satu hari tu. Aku terima berita tu. Sedih. Tak percaya. Bercampur aduk perasaan.

Aku cuba jadi stabil.

Aku akan tetiba ingat benda tu. Lepas tu akan akan terfikir. Fikir lagi. Dan fikir lagi. Aku sedang untuk stabil. Tapi. Tetap tidak boleh. Aku cuba jugak untuk stabil. Bukan untuk aku lupakan. Cuma terima benda tu. Susah. Susah sangat. Lagi nak lupa, lagi tak boleh. Lepas aku da penat. Aku tertidur. Harap esok aku stabil.

Esok tetap jadi benda yang sama.

Lusa pun sama.

Sebulan kemudian pun sama.

Sama jugak.

Sama lagi.

Aku memang tak boleh hilangkan perasaan itu. Tapi tu yang buat aku kuat dan matang. Mungkin. Aku tak tahu berapa banyak masa lagi yang aku perlukan. Aku tak ada jawapannya. Kosong. Mungkin masanya akan tiba. Mungkin.


Seri Iskandar.
Aku di dalam bilik. Tanpa berbuat apa apa yang luar biasa. Merdeka di bilik jela. Harap otak aku pun merdeka sama. Tak la dijajah lagi.

No comments: