Saturday, July 30, 2011

Tasik

Di tasik. Taman tasik perdana. Seorang. Sedang makan dengan rakusnya Mcdonald yang aku take away tadi. Ditemani computer, camera, dan handphone. Sekeliling kedengaran bunyi air pancut yang sayup, burung berbunyi, suara orang kadang kadang berjalan disitu. Aku duduk di sebuah meja yang agak terpencil. Kadang kadang tenampak pasangan dan keluarga berjalan jalan. Bermanja manja. Hiraukan. Aku cuba menenangkan diri. Seronok jugak layan diri macamni. Lagipun makanan tadi sudah menghappykan aku.

Aku blank tak tahu nak buat apa, ambil mood sebelum nak shoot. Tetiba aku kecewa bila tengok camera. Bateri takde. Ok. Tinggal computer untuk teman aku sekarang. Sh**. Kesian betul. Seorang. Bateri camera takde. Nak buat apa?

Berbekal bateri ala ala shoot la apa yg dapat. 

Jalan jalan naik shuttel. Ambil angin.



Dan sekarang lepak di oldtown. Yup. Seorang.



No comments: