Sunday, August 28, 2011

Aku penyibuk.

Jarang. Jarang sangat aku menulis sekarang ni. Sibuk? Alasan tu tak berapa boleh terima. Sibuk tu ada juga kadang kadang. Salah diri sendiri, buat asignment last minute. Perangai itu memang tak pernah lari dalam diri aku. Azam nak berubah macam tak jadi. Salah satu sebab lagi, kat perak aku takde internet. 

Bila semakin matang kau akan berhati hati buat apa apa. Maksud aku macam kau nak beli barang, mesti kau akan survey dulu. Kalau kau nak makan, kau akan cari tempat yang sedap dan murah dan cepat. Tapi kalau pilih kawan? Susah nak menilai kawan dalam sehari dua, sebulan atau setahun. Belum tentu dia takkan khianat kau. Aku da biasa ditinggalkan. Aku da biasa sendiri. Dalam diri aku sentiasa nak orang ambil berat walaupun luaran nampak kasar dan macam tak perlukan sesiapa. 

Aku pernah terfikir untuk tidak berkawan terlalu rapat dengan orang sebab aku akan sibuk pasal orang tu dan mungkin buat orang tu rasa rimas. Ha, tu la aku. Penyibuk. Tapi sekarang aku da buat keputusan, aku kawan je dengan sesiapa dan rapat dengan sesiapa. Walaupun satu hari nanti dia tak percaya dan akan khianat aku. Walaupun masa tu aku da buat yang terbaik. Aku sanggup tanggung risiko tu. 

peMalas edit. 

No comments: