Saturday, November 21, 2009

Love.






 Gembira, sedih, takut, tensyen macam2 ada. Yela spm kan, memang cuak weh. Masa tuh menyesal pon xguna. Masa ni la nak kuarkan sume yang ada dalam otak ni.Wat masa ni, aku da abish 3 subjek. BM, BI dan Sej. Sepanjang paper ni, frust je pe yang aku bace xmasok. Aku rasa menyesal kot, mana xnye macam bagi harapan kat mama ngan papa. Cuba korang bayangkan. Pagi2 mama da kejut aku, die tanye nak makan apa, minum apa, masa hantar gi sekolah die ada cakap wat elok2, bace doa banyak2. Masa tuh lak perasaan tengah bercampur aduk. Mama da cakap, mama sentiasa doakan. Memang sadis la kan. Balik je die tanye nak makan apa. ok ke x, kerja kat uma jangan harap die bagi aku sentuh, die kata belajar je. Wah, aku macam terkejut. Sebelum ni, xpenah die suruh aku belajar xpenah kisah aku online berapa jam pon. Tapi xde la aku ambik kesempatan. Kira aku belajar la gak. hahaha. Masuk bakul angkat sendiri lak. Xde la, kira aku sedar aku ni spm. Lagipon die taw kat uma aku jarang nak belajar. Sebelum spm lagi bape hari je, aku mesti kuar gi belajar. Mama xde pon marah or tanye. Kadang2 tanya kat mana, nak ambik aku. Bila macam uh memang rasa menyesal xbelajar betul2 dari dulu. Mesti boleh jadi pelajar cemerlang. hehehe. Maybe korang xdapat rasa macam mana perasaan aku, sebab korang xde kat tempat aku. Papa pon tanye paper ape nanti, kejut aku pagi2, macam2 lagi.Kadang2 memang kita xsedar ibu bapa kita sayang kat kita. Tapi dorang xtunjuk je. Tapi bila masa nye die akan tunjuk jugak. Maybe kita je xsedar. Sekarang ni aku harap dapat wat elok2 untuk paper lain. Dapat la bangga kan dorang. Doa kan aku eh weh, harap sapa yang bace post ni, belajar la elok2. Jangan la menyesal nanti cam aku. Nasib masih ada masa lagi. Tapi memang suntuk gila. Btw, wish me luck k untuk next paper. Gud luck gak kat calon spm lain.

No comments: