Monday, January 18, 2010

Menunggu.




Pergh! Best kan if menunggu sampai tahap yang xleh nak cakap. Tunggu punya tunggu. Memang la. Aku xtaw nak cakap camne.

Aku bangun agak awal dari kebiasaan, pukul 9 pagi telefon da menjeritjerit mintak diangkat. Bengang jugak awalnya, tapi aku jugak yang mintak dicall pagi ni. If xla, memang xbangun. Terima kasih ye hudangok. :) Aku tido agak lambat, pukul 3 pagi. Pagipagi lagi aku da kena tunggu orang, Cakap 9.30 pagi, pukul 10 lebih baru nak gerak. Panas pulak pagipagi ni. Xpela xkisah sangat.

Sampai kat balakong orang ramai da beratur tunggu turn nak ambil ujian KPP. Ah, lantak la aku da lambat nak buat macamne kan. Aku tunggu la ingat nak makan tapi takut jugak tetiba nama aku kena panggil. Tunggu la sampai pukul 4 petang baru giliran aku. Pergh! Menyirap weh. Penat xcukup tido tambah lagi bosan. Padahal aku ambil ujian tuh dalam 15minit je. Sepatut nya sedia la kan banyak komputer. Senang sikit xbuang masa. Alhamdulillah, lulus jugak.

Tunggu la orang ambil aku, pukul 5 lebih baru muncul. Da lapar gila ni. Diajak berjalan, padahal aku xlarat sebenarnya. Pukul 8 malam kot baru la sampai rumah. Family pulak ajak g sgwang, aku g jela walaupun agak kepenatan. Da tuh ada prob sikit. Tunggu lagi. Tambahtambah aku ni kelaparan. Pukul 11 rasanya, baru aku dapat menjamah nasi. Duhh. perot ku gembira gila bila da diisi. Pukul 1 pagi baru sampai rumah.

Penatpenat pon aku gian nak mengepost, apahal pon aku xtaw. Hari ni penuh dengan istilah menunggu. Tahap kesabaran aku mampu lagi nak tanggung. Xpela dugaan tuh, dapat jugak ganjaran. Lulus pon aku da cukup bersyukur. Mana xye, buku pon xbaca sangat. Apa pon hari ni indah jugak gelakgelak dengan adikberadik aku, boleh dorang layan gila aku. Sayang korang:)

No comments: