Friday, March 5, 2010

Aku pun sama.

Lupa? Perkara biasa. Kita semua mudah lupa. Contoh? Ada macam macam, boleh fikir sendiri. Ok, aku bagi contoh yang paling senang. Kita cepat lupa bila dapat atau nak yang baru tak pun bila kita senang. Betul kan? Bagi aku betul, sama ada barang, orang dan apa sekalipun. Rasa nya semua orang pun sama.

Sebab? Senang je, sebab kita tak reti bersyukur atau menghargai. Tapi bila benda tu da lepas atau kita hadapi kesusahan. Baru nak sedar, da terlambat benda pun da jadi. Apa boleh buat, menyesal da tak guna.

Rasanya semua orang ada hadapi benda yang sama sebab tak ada satu pun manusia yang tidak buat silap. Memang tak ada. Manusia tak sempurna tapi kita boleh perbaiki kesilapan tu selagi tak terlambat. Tapi bila benda tu da terlambat, kita kena ingat kesilapan tu supaya tak berulang lagi. Kalau ulang balik kesilapan yang sama, memang rasa bodoh sangat. Memang bodoh, bodoh sangat. Sangat sangat.

Cukup la tu, mata da kuyu ni. Apa susah, jangan lupa menghargai je. Aku tahu cakap memang senang, memang pun. Harap aku tak ulang la. Perbaiki kelemahan sendiri, tak guna asyik berfikir tentang kelemahan sendiri tapi tak buat apa apa. Baiki jela, kalau kereta tu kita tengok je berasap tapi tak betul kan. Rosak jela jadinya.

Ni kes tak boleh tido awal.

No comments: