Monday, March 1, 2010

Tayar pancit pulak da.

Seperti biasa la, aku akan berulang alik KL-Melaka. Bak  kata Anis athirah,'tu macam sebelah rumah je kan. petang pergi melaka,tengah malam balik KL. ingat rumah cik na ke depan rumah.? HAHA'. Boleh dikatakan setiap hari. Nama kedai ni Gosip Santai, power an nama mama bagi. haha. Tadi petang baru gerak dari KL, balik pulak dalam 1 pagi. Dalam masa 10minit macam uh baru perasan tayar pancit. Nasib baik ada family ni tolong, dala jalan gelap, biasala jalan kampung kan. Agak ngeri jugak, mana la tahu ada orang yang xsepatut nya.

Tadi chat di Facebook dengan cikgu Ekonomi Asas masa aku Form4, Miss Lim. Dia bagi tahu result SPM mugkin akan keluar 11 Mac ni.
Perbualan antara Miss lim dan aku.


A=aku.
M.L=Miss Lim.

M.L: 11 mac menunggu anda utk berita gempar anda.
A: yeke cikgu??
M.L: tu yg org lain bagi tau.
A: oh. xcomfirm? ada ckp 10, ade ckp16.
M.L: ntah lar... janji bulan 3.
A: tahu, takut oh.
M.L: dah nasi jadi bubur.... hadapi jer lar hakikatnya.
A: yela cikgu. hehehe.
M.L: nanti cikgu bagi kamu tisu kalau u nangis.
A: hahah. perli ke?? xpela. terima je. doakan sye ye .
M.L: tangisan kegembiraan.... mana lar perli. dah lulus ujian bawa kereta?
A: ok. yela. takut jugak. byk sgt main dulu, baru nak sedar
M.L: bukan takat main..... tdor pun ada.
A: hahaha. cikgu. shhhh. diam2. malu saya.
M.L: tak pe... u duduk depan sekali, x ada org nampak kecuali sy dan DD.
A: hahaha. cikgu ni. segan. bukan nak tido. tp TErtido ckgu.
M.L: sbb cikgu ni pandai bercerita utk buat kamu tdor kan... boleh lar sy masuk pertandingan utk tdor kan kanak2. wakakaka.
A: hahaha. ok la tu cikgu. ckgu ajar ok. tp mata sy ni ha. xbole dgr lama2.
M.L: biasa lar... sy pun sama juga...
A: hehhe. ckgu xmara ke sy tido?? sorry eh ckgu.
M.L: buat oe nak marah... cuaca panas dan pengudaraan bilik kamu org teruk...
A: ckgu ni. baik btol.
M.L: sy memahami... sbb sy pun x tahan.. tp bila kelas waktu pagi, semua aktif jer... baru ni tau.... terlambat dah... sy memahami... sbb sy pun x tahan..
A: hehe. sy ni je byk hal kot, tp da terlmbt, result pon nk keluar da.
M.L: ok lar... nak zzzz.
A: ok2:). see u soon. nite.
M.L: nite... nanti cikgu bagi tisu paper yer...
A: hehhe. ok.


Bila keadaan da tenang. Aku memberanikan diri bagi tahu mama yang result SPM mungkin akan keluar dalam minggu depan.

Perbualan antara mama dan aku.

A= aku.
M=mama.

A: Ma, result keluar minggu depan kot.
M: Alhamdulillah.
A: Kalau teruk macam mana??
M: Kau kawin jela terus.* nada memerli.
A: Mama ni... xnak la.
M: Kau xlulus, kerja dengan mama jela lepas ni.
A: Ha. boleh. Mama kena bagi kereta satu. hehhe. Ma kalau teruk xmara kan?
M: Mara la, nanti pukul pakai rotan. * perli lagi.
A: Yela mama.* aku da mengalir bukan sebab mama mara, tapi kesal banyak main.

Akhirnya, mama nanti cari kan jugak mana mana untuk aku belajar. Aku tahu mama akan buat terbaik untuk anak anak. Thank mama, sayang mama.

Sebenarnya da penat ni. Mata pulak xboleh nak tutup. Saja menghabiskan masa depan skrin ni.

P/S: Jemputla datang Gosip Santai, Bandar Baru Sg. Udang, Melaka.

No comments: