Wednesday, May 19, 2010

Lawan takdir? Mana boleh.

Aku tak tahu aku ni cukup kuat ke tak hadapi semua ni. Aku keliru tentang perasaan aku apabila menerima berita ni. Saat aku masih tidak stabil, aku menerima berita mama menghadapi breast cancer. Aku takut, aku tak tahu. Syukur masih diperingkat awal penyakit ini dapat dikesan. Boleh diubati mungkin. Aku tidak sanggup jika mama pergi saat ini. Masih terlalu awal. Walaupun aku tahu, ajal bila bila akan tiba. Semua didunia ni pinjaman yang harus digunakan sebaik mungkin. Tapi apakan daya jika itu berlaku, tiada siapa yang dapat melawan takdir. Aku harap mama kuat dan berusaha untuk mengubatinya. Sebab usaha itu tangga kejayaan.

Allah bagi dugaan sebab dia tahu kita kuat untuk hadapinya. Aku mohon kepada yang membaca agar doakan semoga mama sihat. Aku akan cuba dan berusaha untuk jadi sekuat yang boleh. Harap adik aku yang baru lepas operation pinggul juga cepat sembuh. Aku harap keadaan akan semakin baik. Insyaallah.

Rindu macam dulu. happy.



Rindu. Alfatihah buat Nurul Huda Rosalan.

1 comment:

Pen Tan Sze Yen said...

OMG, so sorry to hear that. I know I'm not much of a positive person but I'm telling you this, please be positive. You don't have to put on a smile if you don't like it but be positive and support your mom. She need all the love and support that she can right now. The word 'cancer' can bring your world down so don't let it affect you this way. There are people who survived this disease. Hold on to that fact. Your mom might have a huge chance of surviving since you said it's still at peringkat awal. Anis, keep on walking. Don't let anything stop you.