Sunday, May 16, 2010

Rindu rindu rindu.

Bila rindu seseorang, apa yang boleh buat? Bila dapat dengar suara atau lihat orang yang dirindui tersenyum. Itu da cukup. Cukup untuk aku. Cukup sangat. Tapi dalam situasi aku, aku tak mampu nak berbuat demikian. Haish. Rindu gila. Sangat sangat. 

Pernah rasa kehilangan? Maksud aku kehilangan selamanya. Tak dapat pun nak tahu perkembangan dia. Tengok pun tak. Sakit kot. Macam hilang tangan, ko rasa macam sentiasa ada benda tak kena. Semua yang ko buat guna tangan tapi bila takde. Macam tu jugak dia. Kebanyakkan yang aku buat, aku kongsi dengan dia, cerita dengan dia. Tapi bila dia takde, Aku nak kongsi dengan siapa?? Dengan orang yang selama ni tak pernah kisah pasal aku walaupun aku sebenarnya wujud?? Lain sangat. Kosong. Takut untuk sayang orang baru. Takut akan hilang macam dia. Buat masa ni, biarla aku sayang orang yang betul betul wujud dalam hidup aku. Supaya aku tak terkilan. Jaga la apa yang ada depan mata, jangan cari apa yang da ada. Melainkan bila patut berbuat begitu.

Ada yang cakap, yang da pergi kena relakan. Aku memang redha. Itu janji hambanya dengan Allah, setiap yang hidup pasti akan mati. Tak kekal. Ada jugak yang cakap sampai bila? Korang tahu, cakap memang senang. Cuba korang yang lalui. Bayangkan..

Aku pernah tulis yang blog aku, blog emo. Memang emo pon. Maaf la kalau bosan. Ha lagi satu, aku ada mintak pendapat korang tentang blog aku tapi takde respon langsung. Ni nak marah ni. haha. Terasa weh! Takpe la aku sedar blog aku tak seberapa. Takpe, blog ini hanya tempat untuk aku meluahkan, untuk orang yang nak tahu pasal aku. Thank you yang sudi membaca. :)

Nenek, dia jaga aku sejak kecil. pergi masa aku form4.


Huda. adik yang baik.

Alfatihah untuk yang sudah pergi.

6 comments:

proudtohave4eyes said...

Pendapat saya :D

Your blog is a personal blog. Emo or not it depends on you lah. Tapi tak kisah baca cos I also suka emo tak tentu pasal.
Just keep it real. Say whatever you want to say as long as it doesn't hurt other people. Be strong, be happy...there is still a lot more to come in life.

Anonymous said...

mmg susah nak lepaskan org yg kita betul2 syg...as well as me too..agak perit nak terima..but life we have to move on walaupun sukar..trust me, she always watching you from upstairs :)

Anis Amanina R said...

pen: thanks tau!

anonymous: thanks ye bagi semangat. sapa anda ye??

Anonymous said...

ada la..sy hamba allah yg mengalami nasib yg sama mcm anis skrg ni..sy suka baca blog anis..nnti klu kita jumpa, sy akan kenalkan diri sy, k? tabah ya, anis..setiap dugaan yg kita terima, ada hikmahnya...kita tak akan matang, tak akan dpt blaja apa2 tanpa laluinya :)

Anis Amanina R said...

anonymous: thanks ye sebab sudi nak baca apa yang saya mengarut. hehhe. apapun saya kena tabah. semua tu bagi saya matang. btw, harap anda pun begitu, tabah. nama siapa ye??

Anis Amanina R said...

still tertanya tanya who are you? ??