Monday, May 10, 2010

Selamat Hari Ibu, eh Hari Mama la. hehe.

SELAMAT HARI IBU, MAMA! ADIK SAYANG MAMA, HARAP MAMA KUAT DENGAN DUGAAN YANG ALLAH BAGI. SEMUANYA ADA HIKMAH.

Sebenarnya aku  kekeringan idea untuk menulis,  tapi rindu pulak nak bermadah. Rindu gila.

Aku semakin hari semakin kuat. Semakin matang. Semakin. Rindu. Semuanya. Hanya kenangan yang mampu menemani aku. Ada jugak beberapa kenalan yang menyatakan yang aku sudah lain. Lain dari Anis Amanina yang mereka kenal. Aku tak pasti apa yang lain. Bila aku mempesoalkan apa yang lain. Mereka tidak dapat bagi jawapan yang memuaskan hati aku. Nak jugak aku tahu apa yang lain. Tapi tak pela. Hak mereka.

Aku kadang kadang khuatir jugak adakah apa yang aku tulis orang akan suka. Memang sukar untuk puaskan hati orang lain sebab manusia tiada yang sempurna. Sering melakukan kesilapan. Mula mula niat dihati buat blog ni hanya sekadar main main. Tapi bila da lama lama, aku jadi ngairah untuk menulis. Agak dalam maksud ngairah tu. Aku cuba puaskan orang yang baca di blog aku. Cuba buat orang suka membaca. Aku mencuba. Tidak salahkan orang lain nak mencuba, cuba jela. Bila aku rajin menulis, membuatkan aku rajin membaca. Bukan niat untuk meniru penulisan orang lain tapi membuat aku berfikir bagaimana cara mereka menulis menjadi menarik.

Bila aku banyak membaca, banyak yang aku sedar tentang kehidupan. Tentang dunia dan akhirat. Bila kita membaca blog blog ni, penulisan mereka datang dari hati blogger itu sendiri. Pengalaman mereka. Jadi banyak jugak yang kita belajar dan sedar. Contoh macam orang tu suka mengembara, wartawan atau apa saja bidang mereka. Aku boleh rasa sendiri melalui penulisan mereka. Tak payah la aku jadi mereka baru aku boleh rasa.

Macam panjang sangat apa yang aku tulis.

Aku harap, apa yang aku tulis boleh meninggalkan kesan kat orang yang membaca. Kalau boleh kesan yang mendalam. Kalau boleh orang dapat ambil ikhtibar. Kalau boleh ada ilmu dari setiap penulisan aku. Kalau boleh. Jadi aku mengharapkan kepada sesiapa yang baca blog aku. Boleh beri pendapat, kritikan, kutukan dan pujian pun boleh. Harapan aku sangat tinggi kat korang. Tinggalkan pendapat korang. Aku tak payah tahu pun sapa korang.Aku hanya mintak pendapat. Harap korang bermurah hati. :) jasa mu akan ku kenang.


Alfatihah, Nurul Huda Rosalan. Rindu sangat.



MAMA.

No comments: