Saturday, July 3, 2010

Hidup ni perlu MOVE ON.

Sepatutnya aku patut update blog ni sebelum aku pergi ke Perak. Tapi ni da sampai KL pun. Seminggu sahaja! HOMESICK kakak aku cakap. Selama seminggu di tempat orang. Memang macam jangal.

Alhamdulillah. Room mate ok. Kira ok la semua kat sana. Cuma belum biasa sangat. Ambil masa jugak aku untuk sesuaikan diri. Berhari jugak aku diam je. Lama lama ok da. Ye minggu orentasi memang penat, penat gila. Minggu destini siswa katanya. Apapun semua tu pengalaman. Lepas ni aku kena pakar jalan jalan kat Perak tu.

Akak kesayangan da gerak ke Sarawak tadi. Wah da rindu da. Baru beberapa jam. Akak kena kuat tau. Adik tau akak mampu untuk semua tu. Bukan macam adik, sentiasa nak harapkan orang lain. SAYANG AKAK SANGAT! Jaga diri tau.

Kata seorang sahabat yang da macam kakak aku. Hidup ni kena move on. Bagi aku memang susah. Suasana baru, semuanya baru. Tapi tu la yang membuat kita makin matang dan berani menghadapi masa depan kelak. Insyaallah. Kebanyakkan dari kita dah jauh dari kota kesayangan, tak pun tinggal di kota kesayangan sambil ditinggalkan. Di mana pun kita, kita dengan tujuan yang sama. BELAJAR. Nanti bila kita da habis belajar. Insyaallah semua akan capai cita cita masing. Aku harap kita sama sama tak lupa asal usul dan kawan kawan. Paling penting AMANAT ibubapa. Aku harap kawan yang lain sentiasa nasihatkan aku bila aku kelihatan hanyut dengan benda yang merepek.

Gua nak berKL kejap cuti hujung minggu ni. Sambil berWORLDCUP. Seminggu terperuk kat dalam Seri Iskandar tu.

Rindu huda sangat. Selalu sangat terfikir. Alfatihah.

No comments: