Friday, April 9, 2010

Aku menulis apa yang terdetik.

Bila bercerita pasal sayang, pertama sekali orang mesti ingat cinta. Bila sayang baru ada cinta, berbeza bagi aku antara cinta dan sayang. Tapi siapa boleh terangkan kat aku? Aku pun tak tahu sebenarnya. Aku menulis apa yang terdetik kat kotak fikiran aku.

Aku mungkin tak pernah jatuh cinta dengan orang, muda lagi kan. Sayang memang la ada. Belum merasa semua benda, pengalaman pun baru beberapa kilo garam je. Banyak benda untuk aku harungi lagi. Dugaan bermacam macam, apa yang berlaku setiap hari, semakin mematangkan diri. Tapi kadang kadang orang akan menafikan benda yang betul sebab takut pada perubahan. Realiti.

Aku seperti dalam keadaan yang keliru, gundah konon nya. Sebabnya, aku sayang tapi aku keliru. HARAP MAKLUM, ini bukan cerita cinta. Aku takut pada perubahan tu, aku takut pada kehilangan, aku ni memang penakut. Aku rasa nak hilangkan takut kena ada kenyakinan. Aku yakin untuk benda lain, tapi bukan INI. Semua terletak kat tangan aku. Antara aku pilih untuk takuk yang lama, tidak kehilangan. Ataupun aku memilih takuk yang baru, suasana baru, mungkin kehilangan. Suasana baru tu macam mana?

Mungkin masanya da tiba, jom semua kita pergi berjuang untuk sesuatu yang baru, berani. Apapun kesudahan nya, redha je.
muzium negara.

p/s: cerita ni tidak ada kena mengena dengan sesiapa. kalau terasa pedas, tergigit cili la tu. :P

No comments: