Friday, April 30, 2010

NURUL HUDA ROSALAN

Dugaan? Biasala, Allah akan bagi dugaan kat hambanya supaya hambanya tak mudah lupa. Senang, kaya pun dugaan supaya jangan lupa diri. Susah, miskin pun dugaan supaya hambanya sentiasa berdoa dimurahkan rezeki. Allah Maha Penyayang, sebab Allah sayang hambanya, DIA nak kita sentiasa beringat.

Aku semakin ok, terima kasih yang bagi sokongan, nasihat. Aku bukan tak nak dengar atau saja nak sedih. Aku redha NURUL HUDA ROSALAN da pergi, dia pergi tanpa kata yang jelas, tanpa semua duga. Aku memerlukan masa untuk semua ni. Ajal, maut datang bila sudah masanya. Aku pun tak tahu bila masa aku, aku minta maaf kalau ada buat silap. Bila bila kan kita akan pergi.

Dugaan ni sangat berat untuk aku, saat aku masih perlukan dia, dia pergi tak kan kembali lagi. Dua tahun aku jadik kakak angkat dia, walaupun aku kenal dia hampir lima tahun. Aku bersyukur sebab aku antara orang yang istimewa dalam hidup dia. Aku tak pernah menyesal kenal huda. Huda bukan saja adik aku, tapi dia jugak la kakak aku, kawan baik aku. Dia sentiasa nasihat dan ambil berat pasal aku. Dia la antara insan yang paling aku sayang seperti keluarga aku sendiri. Hilang nya dia, tidak dapat diganti oleh sesiapa pun.

Kini dia nyata sudah pergi, aku tahu ni bukan mimpi, ini realiti. Setiap dugaan yang Allah bagi mesti ada hikmah disebaliknya. Ajal bila bila masa je. Kita kena sentiasa ingat kepada Allah supaya semua tu tak terlewat. Kita jugak perlu sentiasa hargai apa yang telah Allah bagi tanpa kita sedar. Kadang kadang benda depan mata pun kita lupa, tapi tanpa sedar bila hilang kita akan menyesal. Hargai la apa yang ada sebelum terlewat.

AL FATIHAH, buat junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w, para isterinya, para sahabatnya, muslimin dan muslimat, dan semua yang telah pergi.

1 comment:

proudtohave4eyes said...

Hey..stay strong. She's not really gone, you know. Continue to remember her and she will live in your heart. :)